انتقاد شدید بینر از اظهارات جدید اوباما درباره سپر موشکی
نوشته شده توسط : احسانی
 
انتقاد شدید بینر از اظهارات جدید اوباما درباره سپر موشکی

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه ای انتقادآمیز به کاخ سفید موضع جدید "باراک اوباما" در قبال سامانه موشکی و نرمش وی در قبال روسیه را به شدت زیر سوال برد.

خبرگزاری فارس: انتقاد شدید بینر از اظهارات جدید اوباما درباره سپر موشکی

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "جان بینر" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به "باراک اوباما" رئیس جمهوری این کشور اقدام اخیر وی در رابطه با مسائل مربوط به سامانه موشکی با روسیه را زیر سوال برد.

رئیس مجلس نمایندگان کنگره آمریکا در این نامه از اوباما سوال پرسید که آیا وی قصد دارد امتیازات انحصاری را به صورت یکجانبه در زمینه سامانه موشکی به روسیه اعطا کند یا خیر.

انتقاد جمهوری‌خواهان از اظهارات اوباما درباره سامانه موشکی پس از آن مطرح شد که گفتگوی «اوباما» و «دیمیتری میدویدیف» در یک نشست خصوصی در حاشیه اجلاس امنیت هسته‌ای سئول توسط یک روزنامه‌نگار روسی ضبط و منتشر شد.

اوباما ظاهرا در این گفت‌وگوی خصوصی از «میدویدیف» می‌خواهد پیامش را به «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور منتخب مردم، برساند. وی در این پیام به «میدویدیف» می‌گوید: این آخرین انتخابات من است. بعد از انتخاب شدنم، موضع من نرم‌تر خواهد شد.

بنا بر این گزارش، اوباما در این گفت وگوی خصوصی می‌افزاید: «... در مورد تمام این موضوعات و به ویژه در موضوع دفاع موشکی... این موضوع می‌تواند حل شود اما چیزی که اهمیت دارد این است که او [ولادیمیر پوتین] به من فرصت بدهد.»

منابع خبری اعلام کردند میدویدیف در پاسخ به اوباما گفته است: اهمیت پیامتان در مورد فرصت دادن به شما را می‌فهمم.

این اظهارات بلافاصله انتقاد جمهوریخواهان از جله "میت رامنی" کاندیدای جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا را برانگیخت، اما رئیس مجلس نمایندگان کنگره اعلام کرده بود که این انتقادها باید زمانی مطرح شود که اوباما به واشنگتن بازگردد. از همین رو وی نامه خود را تا روز گذشته تسلیم کاخ سفید نکرده بود.

با بازگشت اوباما به واشنگتن از نشست امنیتی سئول، بینر در نامه ای که به کاخ سفید فرستاد از اوباما خواسته است تا منظور خود را در خصوص اظهاراتی که مطرح کرده بویژه درباره موضوع "انعطاف پذیری بیشتر در رابطه با سامانه موشکی" مطرح کند.

بینر در این نامه تأکید کرد: هرگونه سورپرایز رئیس جمهور برای بعد از انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر بسیار ناخوشایند خواهد بود.

 





:: بازدید از این مطلب : 536
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: